Overskuelig og ikke teknisk oversigt over grundliggende ting du kan gøre, for at søgemaskine optimere din hjemmeside (to be continued)

Jeg vil her forsøge, at lave en overskuelig og en ikke teknisk oversigt over grundliggende ting du kan gøre, for at søgemaskine optimere din hjemmeside, og dermed opnå en bedre placering i søgemaskinernes organiske søgeresultater.

  1. Du kan have folk bruger ord i munden. Tager meget lang tid, men er den bedste måde at annoncere. Tænk på det på denne måde, folk har tillid til venner udtalelse om ting, og du behøver ikke at bruge noget ekstra. Alt du skal gøre er at tilbyde kvalitet og service.
  2. Du kan betale for reklamer. Google AdWords er diskutabel den bedste. MSN er ok for en gang for at regne det system ud. Yahoo er dog meget hit eller springer for mig. Nogle måneder har jeg vil have en stor måned, og andre er jeg smide penge ud af vinduet.
  3. Du kan bruge søgeord. Advarende ord holde dem i overensstemmelse med hvad der er på dit websted. Må ikke liste kogebøger for et websted om advokater. Dette vil komme tilbage og bide dig i røven og vil faktisk har du angivet lavere end du tidligere var.
  4. Du kan have mange websteder, der peger til din. Det er her du skal forestille dig, at dit websted er en by og alle de andre websteder, du opretter, er byer, der har symptomer, der peger “Lawyerfoo 12 miles på denne måde.” Det er en måde at få højere i vurderingerne, men du ender med at betale hosting gebyrer og der er bedre måder at gøre dette. Udover mange mennesker ikke kan lide at være rettet til en anden site. Også nogle gange antivirus software vil vise, at dit websted vil omdirigere dig. (Mindst på mine det har et rødt flag og siger, at det vil omdirigere dig. Jeg er tilbøjelig til at undgå disse steder.) En måde at omgå dette ville være, kunne du søge efter juridiske fora og kontakte andre mennesker med lignende sites og gøre lidt link deling. (De sætter et link til dit site på et køligt links side eller noget i den natur, hvis du gør det samme for dem.) En anden måde ville være du kan søge efter juridiske biblioteker og få dem liste dit websted. Denne måde er der ingen vært gebyrer og du ikke løber en risiko for at få nogen røde flag oprejse.
  5. En alternativ (og potentielt mindre farlig, hvis det gøres ordentligt) tilgang ville være at registrere et andet domæne navn som dem,                 men oprettet en reel, særskilt web site fra din egne, der indeholder værdifulde indhold i sin egen ret, et websted, måske noget i retning af en wiki eller et forum fællesskab, relateret til din egen industri, som lovligt kunne indeholde links til dit eget websted og være “et projekt af lawyerfoo.com” eller ” sponsoreret af lawyerfoo.com “, men ville trække trafik i sin egen ret.

Derudover er der disse vigtige tommelfinger-regler:

Google elsker søgeord centriske domæner – Yahoo og Bing elsker dem endnu mere.

Brugeroplevelse trumfer søgeord vanvid.

Brug ‘brandede’ domæner

  • brug dem i annoncekampagner
  • købe alle søgeord centriske domæner og lav 301-omdirigering*

Undersøg dine fokus søgeord(ssætninger) (AdWords, etc.) (2-4 ord sætning)

Køb domæner (selv med tankestreger -> nemmere for søgemaskinen at læse og for person at læse)

Opret lodret mikro-sites

  • fokus på nøgleord i domænet
  • genbrug / omskrive indhold
  • bidrage hyppigt (bygge på noget lignende WordPress)
  • opbygge forbindelser og test med PPC som en landing page
  • link rigeligt til hovedsiden forælder domæne

Egne konkurrenters trafik

  • registrer søgeord centreret domæner, der indeholder ordene ‘anmeldelse’, ‘anmeldelser’ osv
  • oprette en hjemmeside med anmeldelser (WordPress og et godt tema)
  • Skriv kun om dine konkurrenter

Undgå nofollow**

  • med sjældne undtagelse, så prøv altid at bygge links, der ikke bruger nofollow
  • brug ‘do follow’ mapper
  • holde styr på de sociale netværk, der bruger ‘do follow’ (Digg, sociale netværk)

Eksterne, interne og indadgående

  • skrive blogindlæg og artikler ofte
  • link ofte ud til høj kvalitet, relevante hjemmesider
  • interne linkstruktur vil styrke søgeord og sammenhæng til Google (ekstra usability fordel)
  • gøre ankertekst nøgleord specifikke – Brug ikke “klik her” (også mere anvendelige)
  • nofollow uvigtige sider (kontakt sider, hvad angår service, osv.)
  • holde øje med nofollow indgående links
  • reklame vil ikke hjælpe meget andet end at midlertidigt annoncere
  • få søgeord centreret links ind i indhold på relevante websteder

Reputation management:

  • sociale netværk profiler
  • Wikipedia side
  • skab lodrette mikro-sites
  • oprette blogs, der fremmer
  • find lavere rangerende steder og lav link bytte

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *